torsdag 30 september 2010

Apoteket

Sedan vissa Apotek privatiserades försvann förmånen för mig, med krediten jag tidigare haft, de erbjuder kredit, men för det krävs en ny kreditprövning och jag klarar inte en kreditprövning. Jag har pratat med Medstop och de sa nej, de kunde inte hjälpa mig.

Alla mediciner kostade 1200 kr, och jag behövde alla, då det tagit slut och eftersom jag inte hade pengarna riktigt, så slutade jag ta viss medicin när den tog slut, eftersom jag inte hade råd att hämta ut ny. Det gick bra nästan en vecka sedan började jag märka av effekten av att jag inte tagit medicinen.

Så idag blev jag tvungen att hämta ut alla mediciner 1200 kr - där försvann det, budgeten sprucken med råge - hur gör personer som jag som behöver de mediciner de blivit tillskrivna, men som kostar mycket, som inte får kredit. Vad gör man?

Här måste jag säga att jag tycker det blivit kallt i Sverige, tuffare ekonomi kräver tuffa åtgärder, men vissa saker borde vara undantag, på vissa områden känner jag att en mer förstående natur behövs. Har man skött den tidigare krediten hos Apoteket borde inte det vara en indikation att man skulle sköta den igen - om de ger mig ett förtroende, klart jag vill se till att ta mitt ansvar och visa att jag förtjänar det förtroendet!

Det har blivit kyligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar