söndag 26 september 2010

Söndags kväll

Det blåser och viner runt knutarna, fått stänga de öppnade fönstrerna eftersom det blivit kyligt. Värmen har inte Familjebostäder satt på ännu, tror det dröjer tills oktober om jag minns det bovärd Anders sa sist när jag såg honom. Väntar på att han skall höra av sig så jag får höra om han tycker det är ok att göra om sovrummet lite nu färg på väggarna.

Har blivit avstängd från Familjebostäders omflyttningssida då jag sa nej till den sista lägenheten, lika bra det, därav har omdekaration av sovrummet blivit mitt fokus, förändring, jag vill ha en liten förändring av något slag.

Lyckades blunda för det uppenbara, det mitt intellekt visste men som jag inte villa se. Jag åt upp resterna av den yoghurt/lakris som jag hade kvar - hur slutade det, behövs det frågas? Jag blev illa mående - big time! Så jag sköt upp middags maten ett par timmar, men har nu ätit min favorit för tillfället pasta med tonfisksås. Tog paus efter var tugga, försökte sakta ner, tänka på hur jag äter. Det gick bra.

Har vilat, lyssnat på vacker musik, så vacker att jag faktiskt fällde en tår eller tillochmed två. Sörjt att jag nu läst ur Isabel Allendes senaste bok - Island Beneath the Sea - den är underbart vacker, underbart, underbar. Språket, människorna, färgerna, bilderna som kommer upp i mitt huvud. Nu har jag börjat läsa en fakta bok om Mary Magdalene. Fakta och fakta, du förstår!

Älskar att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar