söndag 19 september 2010

Veckan som varit

Azalea ligger här bredvid mig under fleece filten, jag ser hennes små framtassar sticka fram och en liten knöl till kropp bubblar upp filten, hon värmer mig, det behövs för jag fryser igen, igen och igen. Känns som jag fryser mest hela tiden, skall hoppa in och ta mig en varm dusch så att mina ben värms, mina kotor och alla andra saker som glider omring där inom mig - jag skall bli varm så är det.

Är inne på slutspurten till löning, jag hade 80 kroner på kontot och 20 kronor i plånboken - nog ansåg jag att klara mig till torsdag - behöver endast köpa lite bröd, smör och ägg, PLING kom det ett sms, då har det dragits 49 konor från mitt konto, vilket lämnar mig med 39 kronor, jag har sagt upp denna tjänst för länge sedan det är tredje gången de drar fast jag sagt till. Nu har jag fått nog så nu skall jag ta till med extra hårda nypor! Men jag borde klara mig, det borde jag.

Veckan som kommer innehåller många aktiviteter för att vara jag, föreläsning, föreläsning en musikupplevelse och eventuell barnpassning och födelsedags firande. Får hoppas att den vila jag fått sedan torsdags, i min sjuksäng, bär mig till nästa helg!

Har haft en loop av konversationer i mitt huvud, runt och runt går det och det börjar tära, skall förska rätta till det jag kan, släppa det som jag inte kan påverka och stoppa tillbaka det som jag inte kan göra något åt just nu, i en liten låda, tills en annan gång!

Nu skall jag fortsätta vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar