lördag 2 juli 2011

För varmt för att flytta kartonger

Jag har bott här i över en vecka och jag vet inte om det är oredan eller värmen, men jag har haft svårt att hitta ro för att skriva, försöker så gott jag kan, och så snabbt jag kan att komma i ordning, få upp kartongerna, sedan kan jag gallra under tiden. Men kartongerna, fulla som tomma måste bort.

Jag skall få mitt vardagsrum omtapetserat i höst, det känns bra, har några tapetrullar kvar och skall se om jag inte kan få hjälpa att sätta upp dem som en fond vägg i köket, så bättras det på. Jag skall få köket ordentligt skurat på måndag vilket jag är tacksam över, föredrar ett köksgolv som man inte behöver lösnings vätska för, för att få upp sulorna från golvet. Har mina sandaler på mig inomhus, så äckligt finner jag köksgolvet.

Annars är alla revir, nästan, in pinkade, mitt namn står nu på dörren och nere vid porten, jag har träffat ”min” nya bovärd och skall få hjälp med ett par saker som behövdes åtgärdas på en gång, en del saker så jag skall kunna hänga upp lampor i taken, gardin stänger, revär tror jag han kallade dem.

Men värmen har gjort att jag inte kommit undan med det jag önskat, varit för varmt och svettigt, men i morgon skall jag ge mig på ett försök att få upp fler kartonger. Skall sortera kläder igen, skor, det är en massa skor här som jag inte visste att jag hade, skall lägga upp vinter skor, jackor och tröjor.

Nu när jag har ett sådant stort vindförråd.

Men varmt är det!

Det börjar kännas mer som hemma, men sakta, sakta går det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar