söndag 17 juli 2011

Söndags regn

Eftersom det regnade spenderade jag tid med en god bok och funderade över färgen på min sovrums vägg, för jag är inte så förtjust i den, men med rådande ekonomi få jag ta det pö om pö.

Men i morgon kommer städarna klockan 09:00 och jag kommer att verkligen peka och visa vad det är jag vill ha hjälp med. Så jag kan ställa saker i ordning, erövra mitt kök. I dag har jag stått på alla fyra med en skrapa för att få bort de äckliga svarta prickarna - och det gick att få bort dem. Så det skall vara med på min städlista.

Boken om Mao visar sig vara väldigt intressant och jag får lära mig en hel del om hur han kom till makten och vad det var som bar honom dit, männsikorna runt honom, men han tycks som en mycket farlig och labil person.

I morgon är det dags för en ny arbetsvecka och vi är nu endast två i tjänst, men det brukar gå bra, många som är på semester bland våra medlemmar också, så det reders sig bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar