fredag 22 juli 2011

Regnkapps väder!

Det är underbart att ligga i sängen och lyssna på regnet, att ligga där varm och torr medans regnet öser ner. Fredag morgon och efter en tanke till alla dessa ungdomar som har matcher i dag under Gothia Cup, så slår det mig!

Min vackra regnkappa, i dag får jag använda min vackra regnkappa! Den är lång, rosa med huva och röda fåglar, den har sköna muddar där under den utsvängda armen och är inte så där obehaglig som vissa regnkappor kan vara.

Regnkappan kommer från Danefae ett Dansk märke, jag vill köpa hela deras sortiment, till och med barn kläderna, de är så härliga att jag kan hänga upp dem som konst på väggen.

Jag har en förkärlek till Dansk design, tycker den är ren, enkel och hållbar, den stor tiden an på ett klassiskt vis. Den åldras väl.

Nu när jag äntligen passar/kommer i min regnkappa använder jag den med glädje, så när det regnar tar jag glatt på min vackra regnkappa och rosa stövlar och ger mig ut, har kommit på att det inte är så behagligt att promenera med stövlar, så i morse valde jag jogging skor eller "street shoes" som det heter nu för tiden. Det fick jag ångra, för de pölar som regnvattnet samlats i var som små insjöar.

Men jag hade det bra där under mitt paraply med min regnkappa och "street shoes". Och, det är äntligen fredag och efter en tuff arbetsvecka uppskattar jag helgen som kommer!

Titta gärna in på Danefaes hemssida så förstår ni min förtjusning:

http://danefae.dk/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar