tisdag 12 juli 2011

Äckligt, äckligt kök

Nej, nej, nej, jag äcklas fortfarande av mitt kök, det är synd för det är ett fint kök där under all lort. Det där svarta som ligger längst listerna, mat stänket på väggar och vid elementet. I dag fick jag syn på springan mellan skåp och spis och ville nästan spy. Ett centimeter lager av gammal mat, damm och olja. Jag var tvungen att dra fram spisen och göra något åt det på en gång, annars skulle jag drömt mardrömmar om det.

Aldrig, aldrig gå med på vad jag gick med på, aldrig hör ni det! Jag undrar om det spelar någon roll hur många gånger som jag städar köket, om jag någonsin kommer att få mina första intryck bort suddade där bakom mina ögonlock. Badrummet har jag kommit överens med, och jag antar att det var relativt rent på grund av att det är ett våtutrymme och blev rent med att de duschade - för även att de har barn tycks inte varit något som betydde att köket där man förbereder maten ens barn skall äta, bör vara rent.

Har i alla fall haft snickarn här som har satt upp ”hägnen” så jag kan hänga upp gardiner, och bovärd Frans har ordnat med tak uttag, plus hjälpt mig hänga upp min kökslampa, det tycker jag var toppen.

Det känns inte som jag kommer att bli färdig då jag saknar förvaring, eller kanske är det mer en fråga om att jag sparat på mig för mycket saker. Skall ta mig en funderare, har i alla fall kommit en bra bit på väg till ett kartong fritt hem. Vill att det skall bli lite ordning och reda och var sak på sin plats - gärna inom snar framtid!

Hur kommer det sig att det tar sådan tid? Ja, ok, värmen och en ”vart skall jag börja nu?” känsla.

Om jag har Gudarna med mig får jag äcklas även i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar