måndag 4 juli 2011

Måndag

Hade som plan att börja arbeta mig igenom de saker jag har i vardagsrummet, men det är så mycket smått, så mycket som jag inte riktigt vet vad jag skall ha till, de har ingen direkt funktion.

Så jag beslöt att jag skulle sätta mig i soffan och fundera lite, på vad jag skulle göra med det, om jag kanske skulle packa ner en del och bära upp det på vinden.

Men, jag blev fast där i soffan, hängde upp ett par tavlor i köket, åt lite middag, funderade lite till, flyttade lite saker med min tå, och fundera lite till och kom fram till att jag fortsätter i morgon.
Vill komma i ordning och det hjälper inte att bara säga det utan det är upp till mig, ingen annan som kan göra det åt mig utan det är bara att bita i hop, upp med saker på vinden, bara göra det, inte tänka så mycket på det.

Det var så jag fick upp de 12 kartongerna i helgen, jag bet i hop och gjorde det, med vetskapen om att det skulle bli jobbigt, men att jag skulle uppskatta det när det var gjort. Så i morgon skall jag bara bita i hop och åter igen göra mig stolt.

Fick lite extra tid att tänka när jag fick sitta och vänta på spårvagnen på Kaptensgatan i över 30 minuter, försökte att inte bli irriterad, men efter en stund blev det faktiskt tråkigt att tänka, och det började bubbla under ytan - som tur är kom spårvagnen.

Så tålamod och beslutsamhet är vad jag har kommit fram till i dag under mina funderingar i dag - så någon nytta gjorde jag faktiskt i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar