torsdag 21 juli 2011

Skåps filosofi




Har börjat packa ner saker igen, kände att det blev för mycket, för mycket små saker som jag inte använder, det bara står där och spar damm och tar upp plats. Som exempel kan nämnas ett skåp vars ena hylla bestod av glasburkar. Glasburkar som en gång i tiden innehöll pastasås. Jag satte mig ner på köksgolvet och tittade på detta förråd av glasburkar och funderade över varför jag beslöt att spara dem?




Tror att tanken var att forsla mjölk i dem, för att ta med mig "riktig" mjölk till jobbet då jag inte tycker om eftersmaken av mjölken i de små trekanterna, med oroande lång "bäst före tid" vi har på jobbet. Men inte behöver jag 12 stycken glasburkar till det! Det var bara att ta bort dem, jag packade ner alla i kartongen jag redan påbörjat, ja, ni läste rätt, jag packade ner dem, kastade dem inte. För det är ju glas resonerade jag. Men jag tror att det blir så att jag tar upp dem ur kartongen och lämnar in dem i glasreturen i soprummet.




När jag tömt skåpshyllan från alla glasbrukar, gjorde jag så att jag la in en bit av den tapetstuv som jag sparat, det blev så fint. Sedan stoppade jag in min mixer och mixerstav och des tillbehör, så var det förvarings problemet löst. Torkade även av skåpslister och luckan med Grön Såpa - Grön Såpa som blivit min bästa vän! Allt detta gjorde jag under tiden jag kokade pastan till salladen - tala om att vara husmoderlig!




För som tidigare sagt, nu skall jag ta mig an saneringen av köket, skall torka rent väggar och lister, skåpkanter och dörrar, så när jag för råd och köpt färg och tillbehör är det bara att börja måla. Jag har en bild av hur jag vill ha det, har gjort mig en "Vision Board" som hänger i hallen. Huset är byggt 1926-27 och jag skall försöka hålla den underbara stilen i mitt hem.




Kan man måla om en Ikea Lack hylla?


(Lånad bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar