lördag 25 juni 2011

VAD HAR JAG GJORT!!!!!!!!!!!!

Det har varit ett par jobbiga dagar faktiskt, men det kändes som jag satt punkt för lägenheten på Donsögatan i dag när jag var upp dit för att hämta glas som jag glömt. Det är inget att sticka under stolen med, den lägenheten är mycket fräschare än mitt nya hem.

Men jag går runt här och säger, med lite färg, med lite färg, med lite färg.

Det jag tycker är jobbigast är den lukten som är i badrummet, köpte en sådan där doft sak för att försöka göra det bättre, men det luktar unket, jag gillar det inte, och jag försöker göra det jag kan för att komma över det. Men det är nästan så att jag inte vill gå in dit.

Min illvilja till badrummet cementerades när jag hade gjort en nummer två och det fastnade, inte gick att spola ner, det samt lukten, tillsammans med läckande element i badrummet fick mig att svära ett par gånger. Nästan lite rädd att gå på toaletten, vill inte orsaka stopp och få kalla på rörmokare för att nummer två inte kunde passera.

En annan sak som jag också har lärt mig är att INTE gå med på att den som lämnar lägenheten slipper grovstädningen. Det kom sig efter att jag gick in i köket och mina skor fastnade på golvet, som klister, eller marmelad, eller jag vet inte, men skorna fastnade och jag äcklades, äcklades och ville skita i att flytta.

Med lite städning och färg, städning och färg, städning och färg.

Nu med kartonger precis överallt bestämde jag mig för att nu får det fan vara nog. Så jag har börjat beta av kartongmuren, varit uppe på vinden med lite saker och i morgon skall flera kartonger upp. För om jag skall ha en chans att komma igen, måste jag få ordning på det stora störnings momentet och sedan puttra runt med det lilla jag kan göra för att förbättra tills jag får omgjort.

Jag har skrivit ner en plan.

Så fast besluten att omfamna mitt nya hem bestämde jag mig för att gå upp och hämta de glas etc som jag glömt kvar, få det gjort. Klockan var lite efter 10.00 och när jag kommer ut och går upp för gången stöter jag på en kille som gått in på vår gård för att pissa. Hade jag varit polis skulle jag med nöje ge honom de där 1000 kr i böter. Men var inte så modig eftersom han hade en polare runt hörnet.

Och ja, jag märker att jag har vagnhallen Majorna som granne, men det gör inget, jag läste i trappuppgången att de i oktober skall byta fönster, ljudisolerade. Där ser ni. Och det kan behövas då den fina parkeringen och utan insyn i mitt vardagsrum, som jag gillade med lägenheten - eftersom det är ovanligt med ett landshövdingehus, ja, det är ju planer på att bygga ett nytt hyres/bostadsrätts hus där - JAG VET, ironiskt, men ganska roligt tycker jag.

Men som sagt, jag har en plan, en plan och det kommer att gå bra.

Nu är det dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar