torsdag 7 juli 2011

Irritation

I dag har jag varit irriterad för första gången på nästan en månad, så ”ovanlig” var känslan att jag slog bakut på en gång, gillade det inte. Skall börja fasa ut en av mina anti - depressiva mediciner och kanske var det rädsla som gjorde att jag nu fick för mig att allt håller på att falla tillbaka till hur det var för över en månad sedan. Så jag kastade ordningen åt vinden när jag kom hem och tog den tablett som jag tog bort för ett par dagar sedan.

Ja, jag var trött, hade gått och lagt mig sent och kanske inte fått hela min skönhetssömn.

På lunchen gick jag och dagdrömde bland hyllorna hos Indiska, vackra tyger, kuddar, porslin, ljuslyktor, tunikor och andra vackra kläder, jag gick där och lät fingrarna vandra, de har rea nu och arbetskamrater har kommit tillbaka och visat sina kap. Ville ta mig en titt, men gick nöjt där i från, med mina intryck.

Det finns mycket vackert där ute, men till min förtjusning vill jag inte ”fylla på” här hemma, jo, jag önskar pelargoner till mina fönster, men inte fylla på med dekorativa saker, ville inte ha mer saker som jag inte vet vart jag skall ha det.

Tänkte att genom ”shopping” kanske min irritation skulle försvinna, men, jag är stolt att säga att jag faktiskt inte ens försökte. Inte för jag hade pengarna till det, men ironiskt nog hade jag inte tålamodet för det heller, tyckte det var irriterande med alla människor runt mig.

Så när jag kom hem vilade jag, löste lite korsord och plockade lite, nu lyssnar jag på fåglarna och varvar ner, för att få ordentlig sömn tills i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar