söndag 3 juli 2011

Stolt

Jag trodde faktiskt att det skulle gå fort att komma i ordning, upp med sakerna ur lådorna och vidare med livet. Men här sitter jag en vecka senare, antalet kartonger har minskat, jag bor upp över tolv kartonger och två soppåsar till vinden, i denna värmen, var helt slut när jag var färdig, hade två kartonger kvar inne i lägenheten men jag lät dem vara, skall ha lite mer saker upp till vinden och beslöt att ta det en annan dag.

Tycker väldigt mycket om mitt nya bostadsområde, det är en underlig känsla att bo här ”nere” det är så plant, det är så lättsamt. Var ute på en liten promenad och luktade på alla rosor, lavender och jasminbuskar längst vägen. Det är som att bo i ett mindre samhälle, lättsamt och naturligt att heja på de man möter ute på sin promenad. Pratade med en man på Kennedygatan, de har det så fint i deras trädgård runt om huset, de boende sköter om den, han hade precis klippt gräset, han sa att det var en förmån att få ha det så här, och det håller jag med om.

Jag skall fråga om odlingslotten här utanför, om det är någon som använder den eller om jag kan få nyttja den, det är många som odlar jordgubbar, smultron, rabarber etc runt om på vår gård. Kan odla lite blommor, kanske lite grönsaker, vi får se, jag kanske är lite sent ute nu, men kanske nästa sommar.

Nu när mitt namnet står i trappuppgång och på dörren, känns det mer som mitt hem, men lite mer arbete krävs innan det känns helt ok, jag menar 100 %, nu är jag på 85 %.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar