måndag 21 februari 2011

Styrka och Kärlek


Guds kärlek kan förvandla ditt liv på ett mirakulöst sätt.

Jag vet! Nu är jag där igen med min ”Gud”, men som jag sagt tidigare, för enkelheten benämner jag DET som ”Gud” det blir lättare så. Det är styrkan, kraften som känns inom mig. Just nu känner jag inte mycket av det, det är som badhuset i Varberg som håller på att ramla ner i havet, så är min inre styrka för tillfället. Det glädjande är att det går att bygga upp, se till att stärka grunden, det tar bara lite tid i bland.

Har leget med ordentlig huvudvärk hela helgen, kände att jag desperat önskat borra hål i skallen och skaka ur det onda, det som gör ont. Förmodligen min otroliga intelligens som växer och växer och inte riktigt får plats där inom skallbenet.


Känner mig alltid så nedrig i dessa stunder, nedrig och så absolut ensam, absolut, absolut ensam. Hade inga huvudvärkstabletter hemma och inga pengar att köpa några för. Jag svor och svor och svor.

Så tvingade jag mig upp på vinden till den stora svarta sopsäcken full av PET - flaskor, plockade ut så det blev 50 kr, pantade dem och fick sedan hjälp att köpa huvudvärks tabletter, och jag har nu börjat andas ut, fast jag är inte riktigt där ännu. Jag beundrar att jag faktiskt gick upp till vinden och grävde fram alla dem flaskorna och gick ner och pantade dem - med ett snabbt stopp på toaletten i källarna och lite av frukosten upp.

Sedan var det vila, vila, vila.

Guds kärlek fick mig att göra det jag behövde för att hjälpa mig själv - när jag visade viljan förvandlade Gud den kärleken och hjälpte mig med resten.

Så tror jag - amen Allah, Buddah "all knowing"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar