måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag - kärlek och omtanke

Kärleken är inte blind. Den har ett andligt öga som ser allt det goda som är omöjligt för andra att se. Men andlighet kan representera många olika saker och som kärlek beror det på den som är mottagaren eller avsändaren, vi lägger mycket av oss själva i vad vi anser kärlek vara.

Så Alla Hjärtans Dag för mig som är singel kan betyda en gåva i form av en påse med mat varor som jag själv inte har råd att köpa, färsk lax, torsk, ett stort packet bregott och en ost. För mig innebär det kärlek, för mig betyder de nästan mer än någon annan form av kärlek, det är gåvan, gåvan av omtanke och omsorg, tanken att skämma bort mig med sådant jag själv sällan kan köpa mig.

Kärleken till mig själv är rejält kantstött och för tillfället har jag det svårt att bära mig själv uppe. Men jag vill inte lägga av, jag försöker fokusera på mina små projekt, vissa av dem kräver en lösning, lösa hur något skall byggas upp för att jag skall få det som jag önskar, som med min ”notice board”.

Jag försöker tänka på att jag skall få mitt sovrum omtapetserat, hur skall jag sedan ta hand om rummet, kan jag ställa sängen på ett annat sätt - tror inte det, skall jag sätta upp tavellisterna igen - japp, lilla hyllan - näpp. Små saker att fokusera på, små planer av möjligheter.

Det finns en önskan om att en dag få uppleva kärleken igen, inte som en tillflykts ort utan som en ny erfarenhet - ny gammal, har ju faktiskt varit i relationer tidigare, fast det var 10 år sedan sist.

Men i dag har jag fått kärlek och omtanke, värme och omsorg och det tackar jag dig för mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar