söndag 20 februari 2011

Misslyckanden och framgång

Vi lär oss mer av misslyckanden än av framgång. Misslyckandet lär oss vishet och ödmjukhet - två skatter väl värda att söka efter.

Det är nog så, fast när man sitter mitt i sitt misslyckande känns det inte som jag lär mig om vishet och ödmjukhet. Är inte helt på det klara att jag vet vad ödmjukhet verkligen är. Det låter kanske alarmerande, men jag menar full ut, jag vet vad ordet betyder men meningen i den, handlingarna det innebär.

Vishet för min del är lite envisare att ta till mig av mina misslyckanden. Jag tycks behöva göra om mina misslyckanden om och om igen. I bland till och med köra mig helt i botten innan visheten börjar gro.

Men jag tänker att det få ta den tid det tar - tills, tills jag är framme.

För visst tar jag till mig av mina misslyckanden och visst njuter jag de gånger jag har framgång.

Hur jag hanterat operationen är en framgång, efter ett misslyckande, så gav de mig möjligheten att nå framgång.

Så är det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar