lördag 12 februari 2011

Besök

Har haft min kusin Arne hans sambo Kari och deras barn Sofia och Elsa på besök, full rulle, barn har så mycket energi och Olivia och Azalea fick träna, springa lite hit och dit. Men efter ett tag kom Olivia fram och vad med oss.

Vi fikade, åt lite äppelkaka och Sofia och Elsa fick måla med papper och kritor på golvet, där jag lagt en vaxduk så det kunde fokusera på skapande utan att bry sig om, om det kommer färg på golvet - så som jag har det själv när jag målar.

Hade dammsugit innan eftersom jag ville minska katthåret, men när de lämnat mig hade jag massor av kaksmulor över hela lilla lägenheten, men det gjord inget, det är inte ofta jag träffar några som är lika duktiga som jag att lämna spår på golvet - så det var bara uppmuntrande - därför har man dammsugare, lika bra att den får användas och tjäna in sin kostnad!

Måste erkänna att jag var lite trött - god trötthet - när det lämnade mig, jag följde med till bilen - kan inte motstå när Sofia ber mig så snällt. Med en avvikare upp på en gård där vi dansade runt ett träd, Kari kunde en så bra sång till det så det blev lite sång och rörelser till.

Så vi har haft det bra, la mig tillrätta och läste ett kapitel av min underbara bok och drar nöjt slutsatsen att jag haft en kanon dag.

1 kommentar:

  1. låter som en underbar dag! Brukar ju blir det när man har med den familjen att göra :-)

    SvaraRadera