fredag 16 april 2010

Stygn borttagna

I förmiddags var jag och tog bort stygn från min mage, jag som är en riktig mes hade en viss oro inför detta, stressade upp mig så pass att jag glömde remissen jag fått från Sophiahemmet, som jag skulle ge till Vårdcentralen.

Men det var skönt, det kliade lite sköt när hon tog bort dem 2 x 5, fem hål men två stygn per hål, det var nästan lite tråkigt när hon var färdig eftersom det var så skönt.

Pratade med henne om sprutan som var för att undvika blodproppar och efter lite bollande bestämmde jag att jag skulle ta en spruta i morgon och en i dag.

Handlade lite mer yoghurt och en avokado, pratade med Birgitta lite och slogs åter igen av hur underbart det är att bo här.


När jag kom hem tittade jag till min mage och inspekterade korsen, de sitter bra och jag fick med mig några remsor att ha som utbyte efter dusch om det behövs. Sedan förvånade jag mig själv - jag tog sprutan själv, utan att mesa mig och oja mig, snabbt in, nålen hela vägen och så trykte jag till - fantastiskt!

Som en bonus gjorde jag mig en smoothie som är tillåten 1 dl av underbara bär och yoghurt. I dag är jag trött, väldigt trött, det skilljer sig åt från dag till dag, men jag är stolt över min förmåga och att äta lite mosad mat är så gott, så lite gör stor skillnad. Inte stora portioner, ca 1 dl så jag använder mina assietter för att få det att se ut som lite mer.

Solen skiner, det var varmt ute, mina tjejer ligger tillsammans i korgen och gosar - livet är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar