måndag 26 april 2010

Måndag

Det är 9 kg ner, och idag höll jag på att tappa mina jeans, idag kunde jag kliva ur mina jeans UTAN att knäppa upp knappen och dra ner dragkedjan.

Jag är ganska stolt över det, och hade det ganska roligt i affären och sedan i hissen eftersom jag hela tiden trampa på mina jeans och fick dra upp dem - skall leta efter skärpet.

Känner inte av det - eller rättare sagt jag kan inte riktigt se på mig själv att jag gått ner i vikt, men det har jag!

Prommenderade i stan i dag efter jag varit på mitt möte, det var varmt och skönt, hämtade upp mina lampor som jag lämnade på reperation för evigheter sedan - kostade mig över 400 kr eftersom jag även köpte en fin glödlampa som råkade kosta 99 kr - hoppas den håller längre än andra.


Fick ett brev från Sahlgrenska ang. att eftersom jag valt att gå genom vårdgarantin och fått vård på ett annat skjukhus kan inte Sahlgrenska hjälpa till med efter vården och Sophiahemmet är ansvariga för denna. Vilket jag är medveten om, samt jag har meddelat Sahlgrenska att jag flyttat min remiss för evigheter sedan. Men nu vet jag - fast jag redan visste - de är lite långsamma med sin information Sahlgrenska.

Har fortfarande illamåendet, det är lite ansträngande när det gäller att välja vad jag skall äta till lunch och middag, äter ändå, fast det är inte ett nöje. På onsdag, som sagt, kan jag börja äta som vanligt - om jag vågar.

Det känns som jag gjorde detta i rätt tid, att våren ligger framför mig, då är det roligare att vara ute och gå, lättare att ta sig fram, jag har verkligen haft tur.

Snart börjar jag arbeta igen, då är det nya rutiner jag får vänja mig vid, ta med mig bra mat och mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar