onsdag 14 april 2010

Onsdag - en vecka senare

Det har varit en utmanande dag, jag tog mig ner till Apoteket och hämtade ut de mediciner som blivit tillskrivna mig, det var mer än jag trott. Tog spårvagnen ner, köpte en majblomma av en pojke vid hållplatsen, det tycks som de började i dag, jag blev liksom så rörd att jag inte kunde gå förbi utan att köpa en - sedan tycker jag om majbloms traditionen.

Solen sken, det var varmt i vinden och ingen kö på Apoteket, så det kändes som allt skulle gå bra. Var så glad att jag gick och köpte mig ett fånge vackra exklusiva rosa tulpaner för hundra kronor, de är så vackra, hoppas de står sig länge. Gick från blomsteraffären vid Mariaplan till Marias Livs för att posta brev till de som vunnit mina aktioner på Tradera samt ett stort tjockt brev till sjukreseenheten. Det gick bra att promenera i lugn takt och njuta av den friska luften. Vid detta tillfälle infann sig en otrolig längtan efter ett kokt ägg med kaviar - det var allt jag kunde tänka på, på vägen hem.

Började känna mig väldigt matt, köpte mina ägg och superstora bindor eftersom jag blöder som aldrig förr, och tog mig hem, väl hemma föll jag i hop i soffan, fanns inte mycket krafter kvar.

Jag ringde Sophiahemmet för att höra om det var OK för mig att äta ett kokt ägg med kaviar efter som det endast är en vecka sedan operationen, dietisten sa att om jag mår bra och inte haft några problem så var det OK. Så på med vattnet och i med ägget, blev nästan en religös upplevelse att äta detta ägg.

Men har nu åkt på en mini dumping eller om det endast är min mens, brukar ha problem med magen under mensen, men anar att boven i dramat kan ha varit den 3,5% yoghurten, så jag kommer att avstå från den. Magen kniper, men det kan också vara mens relaterat - svårt att veta.

Skall även lära mig att ta en spruta själv...

Det var gott att komma ute en sväng men jag borde haft vatten eller något med mig, har väl järnbrist av all blödning som också göra att orken inte riktigt är på topp.

Men nu skall jag snart gå och lägga mig och hoppas magen får vila lite med mig under natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar