söndag 2 maj 2010

Mat, illamående, nya råvaror och jag har det faktiskt bra!

Det gick för snabbt med middagsmaten IGEN, så, det får bli som de föreslår i böckerna, jag får äta i köket och ha en tidning eller korsord med mig så det tar 20 min för mig att äta. Att det kunde bli en sådan utmaning att lära mig äta i en lugnare takt är överraskande.

Magen gör ont, mår illa igen, precis som jag gjorde innan jag började äta och jag har nu bestämt mig för att köpa en annan typ av mat i morgon, för jag behöver renare mat, utan sås eller för mjuk mat, jag har några idéer men det är inte så lätt som man kan tro.

Antar att det är en inskolningstid för mig, en tid för mig att komma överens om vad för typ av mat som passar mig bättre i dag. För det finns viss mat som jag åt innan operationen som inte smakar längre, tanken på hamburgare och kebab som lockade för några veckor sedan gör mig nu illa mående.

”Såren” läker fint på magen, ärren kommer inte att bli iögonfallande stora, det ser mycket fint ut, men de sa att jag skulle behålla kirurgtepen ett par månader, så att ärren blir så fina som möjligt.

Jag har det bra, det är bara kosten som gör att jag knyter mig i en rosett när jag försöker komma på frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Mellanmålen kan vara frukt eller juice, kvällsmålet en enkel smörgås, sedan...

Tankarna vandrar till tjejen som fick opereras igen, jag undrar hur det går för henne, hur hon upplevde det, för om jag tyckte det var otäckt kan jag tänka mig att det var så mycket värre för henne. Kanske kan jag fråga vid min 6 veckors koll?!

Bortskämt bra har jag haft det, mina problem inga problem egentligen, bara brist på aptit.

Har haft tid att landa, har nu mina tavlor hängande hos min frisör igen, skall lägga till två till tyckte dem - så det skall jag. Jag har broderat - frihand - ett mycket vackert körsbärsträd, det skall jag montera på en liten canvas som jag har kvar, det kommer bli mycket fint - jag är mycket stolt över den.

Min jakt efter en femtio -tals spetsig lampskärm och en piedestal fortgår, det var inte så lätt som jag trott, har letat i snart 6 månader. Men det är ganska roligt, det blir en ”hobby” ett mål att arbeta fram till.

Mitt hem är äckligt - så även jag, har inte varit ute på hela helgen för att jag INTE VILLE, ville inte. Men i morgon skall jag ta mig till biblioteket och även dammsuga. Det blir en promenad till Biblioteket, med musik i mina öron. Tack vare Spotify har jag hittat många artister som är nya för mig och som har underbar musik att bjuda på.

Livet är inte så illa, mina problem kommer att lösa sig med andra råvaror hoppas jag, men jag är inte ensam med dessa erfarenheter, så det är skönt att veta, för det har gått över för dem - så kan det även för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar