lördag 8 maj 2010

Fredag

Det var nästan som om hon anklagade mig för stöld, där jag stod väntandes på att betala, ”vart har du hittat dom skorna?”, ”Hittade du dem i skohörnet där nere?” ”de var inte där, de fanns inte där!” ”Det är sådana skor jag söker, det är sådana skor jag vill ha!” ”Eeeh, jag hittade dom i skohörnet, jag hade väl tur!?” svarade jag
Hon hade en sådan intensitet runt sig, så pass att damen bakom disken också reagerade. ”Ja, det gäller att ha tur i bland” sa hon till den andra damen. Sedan lämnade hon oss, den intensiva damen och då först märker jag hur jag andas ut.

Var på Stadsmissionen vid Stigbergstorget för att se om jag kunde ha turen att hitta en 50 - tals lampskärm där, men det gjorde jag inte, hitta som sagt de skorna, mycket fina, 65 kr kostade dem, sedan fann jag även en spännande bok för 15 kr. Lämnade affären rätt nöjd.

Har arbetat i två dagar, det har gått bra, förutom att rutinerna är lite svårt att få grepp om, hur jag skall lägga upp de sex mål jag skall inta under dagen, sedan får det inte bli för lång stund mellan kvällsmat och när det är dags att lägga mig. Men dessa rutiner kommer att falla på plats efter ett tag. Blir trött, men det är nog så i början, snart är det som jag aldrig varit borta.

Vårsolen hjälper till med sin energi och att se hur träden blir grönare och grönare är underbart, nu önskar jag stanna tiden en stund, för att verkligen inpränta dessa bilder i mitt minne - för snabbt är det förbi och vi befinner oss i sommaren.

I eftermiddags kände jag ett sug efter något ”fredagsmys” men jag kunde inte hitta på något, visste inte vad det skulle kunna vara för något, ingen fantasi, jag rörde inte Nutellan, har inte ätit någon extra mat - stolt över mig är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar