söndag 9 maj 2010

Up, up and away!!!

Här är hon - här är hon som försökte fånga en duva på balkongen. Här är HON som hoppade upp på kompostgallret, kattnätet och som gjorde att mitt hjärta for upp i svaljet och jag rusade ut. Här är hon!

Här är hon som tillslut släppte taget om kattnätet och föll ner på balkongbordet, balkongbordet rasade ner och Azalea hamna i mellan, innan jag hinner göra något hoppar Azalea fri och springer in.
Jag tar bort balkongbordet, lutar det mot väggen och stänger snabbt balkongdörren, jag säger med bestämd röst att hon är portad från balkongen tills!
Hon skrämmde mig, allt jag kunde tänka var - hur skulle jag klara Azalea om hon föll? Så det var en blandning av ilska, rädsla och lättnad över att hon var oskadd, att hon var innomhus

Jag försöker förklara för älskade lilla Azalea att HON INTE FÅR hoppa på det viset, att hon skrämmer mig och att jag inte vill att hon skall göra sig illa eller värre ändå - dö! Men hon bara tittar på mig med sina stora blåa ögon och struttar i väg efter att ha slagit till leksaksmusen som hänger i dörrkarmen - pip - säger den och Azalea flickar till sin svans och försvinner in i vardagsrummet.

Dörren kommer att få vara på glänt och det blir inte några fler balkongbesök på ett par dagar, och OM Azalea sedan får gå ut på balkongen kommer det att bli övervakade besök då även jag är ute - sablars unge - ja, eller sablans katt!

Det känns lite skämmigt att erkänna hur mycket jag ÄLSKAR mina katter, de är en del av min familj och att ta hand om dem är viktigt, att se till att de har de bra primärt.

Underbart att de välkomnar mig hem, att de kommer till mig och ger mig en liten nos puss, det är härligt att ha lite liv i luckan - så länge inte en av dem blir en slags kamakazipilot som Azalea.

Jag tror även duvan fick sig ett hjärtstopp när Azalea hoppade upp!

Nu ligger odågan brevid mig i soffan, hon skall sova under sin fleecefilt, med tassarna på mitt lår - ja, då är det svårt att vara arg!

Fast jag blev bara arg för att jag blev så rädd - vill inte förlora henne!

Buddah Olivia - hon tittade på från fönsterkarmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar