lördag 22 maj 2010

Vem visste

JAG har STÄNGT AV TV:n och sitter vid mitt skrivbord lyssnandes på kvällen, fåglarna, trafiken och mina grillande grannar, klockan är efter 22:00. Har haft huvudvärk hela dagen och svårt att äta, ingen matlust, fått i mig lite gröt nu på kvällen.

Började röja i köket, med att plantera alla St:Pauli skott som jag har haft i vatten i väntan på rötter och en som jag drivit upp själv från blad, nu står de på rad i mitt köksfönster och på min blomsterbänk. Sedan bar jag runt min Mikrovågsugn för att hitta ett bättre ställe åt den -och den hamnade tillslut på matbordet, det är en liten Mikro och det är mer än nog med utrymme åt mig att äta vid köksbordet - äter för det mesta framför TV:n - min bästa polare.

Blev för varmt att hålla på att röja i mitt lilla kök och fick en ordentlig huvudvärk så jag vilade en stund, försökte fortsätta med ingen större framgång - tror jag led av det vanliga - vätskebrist och har arbetat på det sedan i eftermiddag med koll av färg på urin - som tack till Gunvor jag skall hålla mitt ord och arbeta på att få i mig nog av vätska - var lite tufft idag eftersom jag antagligen svettades en del i mitt köks äventyr.

Skall försöka fortsätta i morgon och se till att få rent det svår städade köket tills Anders från Familjebostäder kommer förbi och berättar om jag kan få sovrummet omgjort. Det är relativt lätt att dammsuga och plocka ordning de andra rummen. Önskar att jag var mer ordningsam än jag är - men jag är som jag är och kan FÖRSÖKA ta undan efter mig lite bättre.

Har haft en lite kort vandring i solen UTAN vatten med mig och det gjorde INGET för att förbättra läget med huvudvärken - fick meddelande att min kompis Axel från Australien nu gift sig med sin kärlek Ann, vi sa att om ingen var gift vid 40 skulle vi gifta oss med varandra - inspirerat från underbara filmen ”If Lucy Fell” med Sarah Jessica Parker - innan ”Sex and The City”. Men bäst på detta viset eftersom vi inte skulle fungera i hop, han super smart geni, jag navelskådande - vill vara konstnär - ingen bra kombination, samt, han gör inte rent toaletten efter han gjort en nummer två!!

Men avundsjuk är jag lite - så många år saboterade - men det blev som det blev och inget jag kan göra åt det nu. Nu glädjs jag åt gäddhäng på mina underarmar - dingel, dingel, och en mjuk mage - den har varit hård i flera år och nu guppar den - underbart och jag glädjs också åt att jag inga byxor har!!! De jag har passar mig inte - HÖRDE NI DE - DE PASSAR MIG INTE!!!!!!

Läser många av inläggen på www.viktop.se om andra som önskar en Gastrick Bypass och känner förtvivlan att köerna för att se en kirurg är så långa, sedan kan de bli nekade i alla fall. Men till viss del tycker jag det är bra att det är en utmaning att komma till ett möte för beslut om en Gastrick Bypass, för man bör vara mentalt förberedd och inte tro att det är en bantningsmodell - det är en livsstilsmodell som kräver sin man eller kvinna. Det kan jag säga eftersom jag är den tjurigaste, trilskaste och bekvämaste person som jag känner och jag har fått arbeta hårt! Ingen skall gå in i detta i tron att det är en baggis.

Jag är förundrad över min bedrift, att jag tagit mig hit av egen maskin, fått den hjälp jag behövde av egen maskin och hittat rätt, med tips, och sedan gjort vad som sagts även fast jag hatat det. Det trodde jag inte om mig själv, lika lite som jag trodde att jag skulle vakna igen efter narkosen - kanske har jag lite av Bodica - warrior queen i mig - jag hoppas det - jo, jag bestämmer det.

Sedan har jag haft turen att via jobbet fått möjligheten att klaga obehindrat och fråga om råd av en annan fantastisk Bodica - när jag kör fast, det tycker jag är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar