måndag 24 maj 2010

Bodica och jag

Kände mig som Bodica - The warrior Queen" idag, i tysthet, jag fick klaga lite hos Jennie och det blev lite lättare, men dagen blev inte bättre - den blev värre - inombords, runt omkring mig fortsatte livet precis som vanligt. Det var bara jag som inte orkade fram hela vägen.

Försökte reda ut det hela, men jag orkade inte det heller, så jag lät det vara. När det blev för svårt valde jag att gå hem.

Men hade lovat att komma förbi Marie en stund efter jobbet eftersom hon skulle ha ett kalas för Saga och hennes klasskamrater, massor av tjejer, Saga blev lite överväldigad och jag vandrade hemmåt efter en timme.

Jag är genom trött, i morgon har jag sovmorgon eftersom jag tagit förmiddagen ledig, Familjebostäders bovärd skall komma och titta på mitt sovrum och se om jag kan få det om tapetserat.
Han har redan varit så bussig mot mig så hur som haver blir det bra, det skadar aldrig att fråga. Hade även bett om nya skåpslucker, men jag vet inte, skall visa Anders vad som hänt och bara fråga vad som skulle hända med det OM jag skulle flytta till en annan lägenhet?! Det har liksom bubblat upp vid listen av skåpsdörren, vatten skadat. Men det är egentligen inget som stör.

Har vandrat ute i dag, utan jacka, det var skönt och blåsten var ljummen, lite fukt i luften också, mina armar blev lite kladdiga. Var skönt att ha det tyst ett tag eftersom själen var så upp i linningen känslosam. Hoppas att det lugnar ner sig snart, men det kommer att gå över.

Varit lite svårt med maten, känt mig matt, trott att jag drukit mycket vatten men inte nog, har varit dålig med mellanmålen. Lära, lära - mattheten är lite jobbig just nu, men det passerar det med.

Vill gärna vara med på Megaloppisen på söndag, men vet inte riktgt hur jag skall ta mig ner dit med sakerna, så har jag blivit bjuden till mamma i Skåne för grillning, vi får se.

Det kommer att bli bra - även fast det varit slitsamt ett tag och jag inte riktigt vet hur länge till jag orkar, hoppas jag orkar tills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar