onsdag 19 maj 2010

Soliga dagar - soliga själar















Idag ringde Gunvor från Sophiahemmet, det var dags för 6 veckors kontrollen, jag satt på spårvagnen - men struntade i det, berättade åter igen om mitt illamående, Gunvor berättade att läkaren skrivit ut ett recept åt mig med medicin som skall hjälpa mot det. Sedan berättade jag att jag kan jobba en hel dag och plötsligt komma på att jag inte varit på toaletten och kissat.

Jag undrar vad kille som satt bredvid mig tänkte - ”shit, vad var det för toke som jag satt mig bredvid?!” - Gunvor skällde på mig, hon frågade vad för färg mitt urin har - mörkt, mörkt gult - svarade jag - hörre du!!! Du dricker inte tillräckligt!!! Du MÅSTE dricka mer, mycket mer, annars kan du får njursvikt etc. Jag lovade att genast börja dricka mer, vilket varit lite svårt på grund av illamåendet - som kan vara för att jag inte dricker tillräckligt!

Gunvor är härlig, en bestämd dam som inte pjåskar, raka puckar är vad som gäller, men hon är där för oss, hon lyssnar och svarar på våra frågor - Gunvor är ett enda stor leende.

Solen har strålat i dag, det har varit gott att leva och jag har haft lugnt i själen.

Det är grönt och lummigt utanför mitt fönster, vet inte riktigt när det slog ut - det tycktes som det hände på en och samma gång känns det som, jag hann inte med denna gång heller, från musöron till fulla blad - pang sa det.

Så efter beröm från Gunvor för att jag gått ner 13 kg, mitt midja mått från 123 cm till 104 cm, klappade jag även mig själv på ryggen och kände mig duktig, min ekonomi är nedrig, inte rolig alls och det blir nog att avboka klippningen jag har i juni, pengarna finns inte, så är det - vad heter det? Mätta mun efter plånbok!

Men hälsan är uppåt gående, jag går rakare i ryggen och känner en stolthet i min framgång och jag kan knyta skorna utan att tappa andan. Små steg var dag, små steg som är mycket värda för mig. Ekonomin är som den är - den kan jag tyvärr inte rå på om jag inte vinner en miljonvinst - fast då måste jag ta en lott!

You have to be in it to in it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar