tisdag 25 maj 2010

Vuxenbeslut alltid liten gnutta av ångest

I dag har jag köpt ett balkongbord till Azalea och Olivia, så de kan sitta och njuta av utsikten och titta på fåglarna, Azalea har redan godkänt bordet och är helnöjd med att sitta lite högre upp än hon gjorde tidigare. Men det blev endast en kort tid på balkongen i dag.

Blev nerbjuden till min mamma på söndag, och jag har nu tackat nej och har massiva skuldkänslor, även om inbjudan var för Anders födelsedag primärt, så är det även morsdag och jag känner mig hjärtlös. Som en otacksam dotter eftersom min mamma alltid hjälpt mig. Nu maler skuldkänslorna förfullt i solar plexus.

Men det är så härligt under loppisen i Majorna, träffa alla sina grannar och det händer saker hela tiden och kanske, kanske har jag tur att tjäna lite pengar på sådant som legat undanstoppat under en längre tid.

Förlåt kära mor - för att jag är en egoist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar