måndag 3 maj 2010

Mage, mage säg mig när?!


Jag som person är otålig, jag vill att saker skall hända NU, vill att förändringen skall ske snabbt, att skörda frukterna av mitt arbete IDAG. Men, det är inget fel i att låta det ta lite tid, jag tänker så här - då hinner huden med - om det går för fort kanske inte huden hinner med att justera sig. Bättre att det lunkar på i sin stadiga takt än att det rusar på och jag får hud - häng!

Mätte min mage idag, 123 cm runt magen innan jag åkte till Stockholm, idag var jag 114 cm runt magen, 9 cm, jag har gått ner 9 kg, så det är 1 cm per kilo!

Har sorterat mina kläder efter storlekar, hade 5-6 påsar uppe på vinden, inte så mycket byxor märkte jag, men dess mer toppar och det är toppar som jag tycker så mycket om. Jag tycker mycket om T-shirts. Hittade även min älskade jeanskjol. Även mina underbara bruna manchesterbyxor - hoppas att de kommer att passa mig en dag.

Saker att se fram mot, mål att arbeta fram till och förhoppningen är att jag kommer att nå fram en dag.

Bytt tejp på magen för andra gången och det gick bättre denna gång, inte lika ”rädd” det såg bra ut, två av ”hålen” var lite röda, men jag tror inte det är infekterat, ser ganska bra ut i alla fall, några är mer läkta en andra.

Gud vad fixerad jag är på min mage, vad som hamnar i min mage, hur min mage ser ut, och hur min mage låter - den är väldigt sällskaplig när den gurglar - skrämde Azalea, det var roligt tyckte jag, kanske skrämmer jag någon på biblioteket i morgon, fniss!!

Börjar jobba om två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar