lördag 30 april 2011

Lördag - Valborg

Jag skulle ha bestämt en tid och inte lämnat det så öppet, men det är typiskt mig, vill vara snäll och tillmötesgående och det slutar med att jag sitter inne en solig, varm Valborgmässoafton och väntar på en tjej som skall komma och titta på lägenheten. Sedan börjar fundera om det verkligen var så att det var idag, med tanke på vad för typ av dag det är, kanske har jag misstagit mig.

Men jag tror inte det, för jag minns min irritation från i går över att jag sa att det gick bra på lördag eftermiddag - och att jag inte bestämde en tid! För när ÄR eftermiddag egentligen? För mig, med tanke på hur jag reagerade, så är eftermiddag efter lunch, efter 13.00. Så gissa vad jag gjort? Jo, jag har väntat sedan 13.00 på att hon skall dyka upp. Klockan är nu 17.17 och jag börjar misstänka att hon inte kommer att dyka upp. Kanske är det så att jag innerligt hoppas att hon inte kommer.

Sedan fann jag mig även grubblandes över att de kanske inte tycker om min lägenhet, jag började komma upp med ursäkter för min lägenhet. ”Ja, det blir väldigt varmt i vardagsrummet eftersom solen ligger på hela eftermiddagen - men utsikten är vacker!” ”Det blir snabbt dammigt i badrummet, tror kanske det beror på gatutrafiken” ”Det är lite sprickor på väggarna, men säger du bara till bovärd Anders hjälper han dig med det, det är inget strukturellt fel, bara huset som reagerar på spårvagns trafiken”.

Så slår det mig. För MIN del spelar det ingen roll vad de tycker om min lägenhet för jag kommer att flytta, jag är inte beroende av att någon tar min lägenhet. Jag behöver inte ”sälja in den” förr eller senare hittar de någon som vill ha den och har jag turen på min sida, vilket jag hoppas, så kanske de kan flytta in i juni, så jag får flytta i juni.

Tycker inte om ovissheten, kommer det någon i dag? Hur länge skall jag vänta? Det vill säga, hur länge måste jag vänta och gå omkring i BH, INNAN jag kan ta av mig den och låta det svänga fritt där under tröjan? Vem vet, men enligt min klocka så är klockan 18.00 tidig kväll och då är eftermiddagen över - och de flesta, förutom jag, redan bekväma med ett glas vin eller två under kragen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar