fredag 29 april 2011

Fredag

Jag skulle ha städat färdigt i dag hade jag tänkt eftersom det kommer människor som skall titta på lägenheten i helgen, en i morgon eftermiddag, två på söndagseftermiddag och sedan ett besök måndag och ett senare i veckan. Så kommer min bovärd och besiktigar lägenheten på onsdag eftermiddag. Så jag anar en Marie som får spänna fast sig rejält i den känslomässiga berg - och dalbanan, men det är ok, jag fixar det!

Städade ur kylskåpet i dag, det var pinsamt äckligt, om de där städtanterna från TV skulle kommit hem till mig för att ta ett bakterieprov i morse skulle nog mitt kylskåp bjuda på en otäck flora. Men nu doftar det ren, jag har bättre överblick av den mat jag har, och även fast jag slängde en del, vilken jag var lite sur på mig själv över, så inser jag även att maten är vid denna tid oätlig. Så åter igen inga storkok av pasta, utan till en måltid räcker så får jag koka en omgång till om så skulle behövas.

Har även börjar rensa bland mina saker och hittat fler saker som jag skall försöka sälja vid Loppisen i slutet av maj. Skall sortera det så jag snabbt hittar det när dagen är kommen, hittat väskor som aldrig används, skärp jag inte kan ha, smycken som jag tror att jag skall använda men aldrig gör, ja, det blir en del, olika saker, något till alla.

Bakade även ett Foccaciabröd som jag önskat så länge, och äntligen funkar färsk jäst och jag, degen jäste så vackert och brödet som hade rosmarin, oliver och tomater i sig blev så gott. Jag gjorde mig själv stolt, massor av bröd blev det så får dela med mig lite, eftersom det är en färsk vara, skall även frysa en hel del.

Det har varit en relativt bra dag, med inslag av små skurar av ångest, blixt skurar, för de hinner passera lika snart som jag registrerat känslan och hunnit identifierat den.

I morgon förmiddag skall jag fortsätta plocka undan och ta en rejäl dammsugning inför lägenhetsvisningen - inte slita hund, men vill inte ge besökarna en extra päls heller. Har dock kardat tjejerna ordentligt, ligger dock lite dammtussar av fällt hår över golven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar