söndag 24 april 2011

Det är skönt att ha ledig tid, ta dagen som den kommer, borsta kattpäls och klippa kattklor, kliar fortfarande i fingrarna, vill ut och städa upp den äckliga balkongen. Bestämt mig för att passa på när Doris är borta att ta bort lite grann i alla fall. Det ligger lite krukor och annat på balkonggolvet som jag vill få bort. Usch det är super äckligt där ute.

Pratade lite med dem i dag, när det tycktes som de hade familjemöte på balkongräcket, Kroki har så vackra sockor på sina fötter, förklarade att det får vara bra med fyra barn, att de är välkomna att hälsa på men inga fler bo-byggen eller ägg-läggningar. Tror de gör som de vill, sådan är naturen.

Har åter använt ett underbart 70 - tals påslakan, sydde ett örngott till min stora kunde, skall sy ett par mindre också, det blev så fint, är imponerad att jag listade ut hur jag skulle göra det så smidigt som möjligt.

Har broderat två nya ugglor, de skall bli kuddöverdrag, skall använda det lakanet som jag klippte till i dag. Det finns en uppsjö av saker som jag önskar göra färdig innan den 28 maj 2011, loppisen är den 29 maj. Har kläder, prydnadssaker, väskor, och andra saker som jag planerat och hoppas bli av med. Planer, planer smider jag! Jag har mina förhoppningar och jag hoppas, det kanske är samma sak. Jag älskar hoppet!

Vet ni vad jag älskar mest med våren? Det är fåglarna, och då precis när dagen börjar skymma, skymnings fåglar tror jag, jag kallar dem, den sången är förtrollande. Magisk, jag känner mig som förälskad.

Jag tycker om att mina mål är tydligare för mig själv, igen, för jag tappade bort mig och jag kommer nog tappa bort mig igen och igen. Maten är en utmaning, men med lite ansträngning kan jag lösa det, de resterande målen kommer att kräva arbete, men väl värt hårt arbete och beslutsamhet.

Så skall njuta av min ledighet i morgon, och hoppas att jag kan får sova lite längre än jag gjorde idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar