tisdag 26 april 2011

Humörs val

Vaknade väldigt tidigt i morse, redan lite efter 05:00 och blev irriterande trött redan vid morgonfikan på jobbet. Jag irriterade mig på allt och alla, till och med på mig själv, så jobbig var jag. Det var den där tröttheten som gör så det känns som det kryper över hela kroppen, och jag blev aldrig nöjd tills jag efter lunch höjde glaset med cola och skålade mig själv. Det var antingen det eller vara på surt humör och det kändes roligare att skåla och fnissa med mig själv. Fast irriterade fortsatte jag att bli, men det tyckte jag också var roligt.

Sedan tyckte jag också att jag var rolig för jag blev förnämrad av en överförfriskad man som jag satt framför på spårvagnen. Det var inte det att han luktade som ett bryggeri eller att han pratade högt med sin flickvän och vi fick ta del av hans fängelse historia. Nej, det var ok, men det var hans språk, hans ordval som fick mig att snörpa på munnen (inombords), ”Fitta, knulla han i röven, slicka han i röven” jag gillade inte orden, jag tycker de är onödigt fula, äckliga och på engelska skulle språket kallas ”crude” - grovt.

Fick hålla mig i schak, för det var många tillfällen som jag ville vända mig om och fråga om han kan använda ett annat språk för jag tycker han är grov i mun. Här började jag fnissa, ”grov i mun”, det skulle till ett ”ursäkta mig unga man men...” han var säkert lika ung som jag (medvetet valde jag ung istället för gammal!). Jag har rest med honom många gånger förr, så vi är nästan som en familj, men kände ända att jag inte behövde sitta där och ”mästra” honom med språk.

Kände att jag höll på mest hela dagen med min ”stackars, lilla, ensamma jag” så mycket så att jag var tvungen att lipa åt mig själv när jag tog hissen. För när jag stod i kön hos H&M så var det en tonårs tös som var så upptagen med att spegla sig och rätta till hår och kläder att hon nästan missade sin tur i kassan och värst av allt stod hon i vägen för mig, ja, även här skulle jag nog kunnat prestera en mun snörpning.

Så det var skönt att komma hem, läsa lite och sedan göra färdigt mitt kuddöverdrag, med ugglan, blev nöjd, nej, det blev inte helt perfekt, men kudden är till mig och jag håller på att öva upp min färdighet med symaskinen - roligt hade jag i alla fall!

I morgon är det dags att skriva kontrakt på nya lägenheten, jag skulle ta med mig kontraktet på denna lägenhet men jag kommer inte i håg vart det kan vara, skall titta i pärmen från Familjebostäder.

Förhoppningsvis är jag inte lika morgonpigg och sedan morgontrött i morgon, utan kan ha en medel energi dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar