måndag 25 april 2011

Lektion i brun utan sol

Tips - prova inte ”brun utan sol” när du sedan går ut och tränar, varför du kanske undrar, mycket bra fråga, enkelt svar - du vet inte HUR du applicerat det! Hur har denna vetskap kommit till mig, jo, jag gjorde just så, applicerade litet prov, och gick sedan ut för att träna. Det är varmt och jag tänkte först inte så mycket på att det fanns en del människor som jag mötte som tittade.

Tänkte mest på att jag brukar bli rätt röd i ansiktet, speciellt när det är soligt. Så gick jag in för att köpa något att dricka och mötte en härlig man som hade affären. Han tittade på mig, tog mot min betalning och harklade sig.

”Ähem, har du sett ditt ansikte?” ”Vad menar du?” så gav han mig en spegel!, Mer behövdes inte sägas och även fast jag kände mig dum började jag skratta och hade svårt att sluta. Randig, fläckig och rätt lustig så jag ut. Inget att göra och eftersom jag var relativt långt hemifrån var det bara att fortsätta.

Tackade mannen för att han vågat säga till, det vanliga är att man kan få gå runt med en stor snorkråka i näsvingen, spenat mellan tänderna och mascara under ögonen utan att någon säger ett ljud - då känner jag mig oftast värre, än om någon säger till!

Försökte tvätta bort det när jag kom hem, men det var för sent, förhoppningsvis syns det inte lika tydligt i morgon, men gör det, ja, inte mycket jag kan göra åt det.

Gav mig på ett försök att rensa ur min garderob, men det visade sig inte så lätt, och plats är det knapert med, så nu ligger det lite kläder på min säng som jag skall försöka flytta in till byrån i vardagsrummet.

Det blir mest att jag flyttar runt saker, jag börjar rensa för att jag vill ha en bättre översikt av det jag har.

Men, det är inget problem egentligen, bara en utmaning att välja bland det som är lite solkigt att kasta bort, för jag har många tröjor med fläckar på som inte går bort. På mina älsklings tröjor, som fått fläckar, har jag sytt på några blommor. Det blev en helt ny tröja.

För tillfället är mitt fokus nästan helt på mitt randiga ansikte, tror jag skall ge mig på en peeling för att se om det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar