lördag 23 april 2011

om, om, om, om

Jag vill tjäna ihop pengar så jag kan få hjälp med en professionell flyttstädning, jag vill klara min ekonomi, jag vill röra på mig mer, få hjälp med transport av alla saker jag hoppas sälja på Loppisen, äta bättre, ge mig själv den näring som jag behöver och ta mina vitaminer.

Där har jag några mål som jag vill arbeta med, har saknat ”mål” under en ganska lång tid, har inte känt mig inspirerad eller som om det betydde något. Men, just nu i denna stund är jag glad över att jag fått den nya lägenheten som är luftig och full med möjligheter. Den kommer med Landshövdingehus charm, kan vara lite lyhört, kan vara lite mörka, men jag har en lägenhet som har ljusa tapeter, och solen kan fritt lysa in genom vart fönster i vart rum.

Min nuvarande lägenhet har ett enormt fönster i vardagsrummet, det är något jag uppskattat, att stå och titta ut och se utsikten, kullen med husen, gatuljusen, men nu byter jag den mot Älvsborgsbron, som jag ser via mitt nya köksfönster. Man vet vad man har, men inte vad man får, men jag känner att det är rätt val, det är bara det logistiska runt en flytt som oroar mig, att be om hjälp, det tycker jag är svårt, svårt så jag nästan spyr. Jag är väl inte någon man vill hjälpa?! Egoistiska lilla bortskämda jävel!

Det oroar mig, har sagt att jag släpper den biten för stunden och återkommer till den i mitten av maj, se om jag vågar börja fråga.

Jag önskar så mycket ogjort, men det tjänar inget till att tänka så, för gjort är gjort. Jag kan inte förlåta mig själv, men jag tror faktiskt att jag måste det. För visst förtjänar jag denna lägenheten! Självklart, inte skall jag intala mig själv att jag INTE förtjänar den och tacka nej till den på onsdag när det är dags att skriva kontrakt! Hur förhindrar jag mig sabotera för mig själv, bita mig i läppen, andas, andas och in, skriva på, ut. Snabbt som ögat. Men, JAG tänker inte tillåta mig själv att förstöra denna underbara möjlighet, att äntligen få en lägenhet stor nog för att en dag skaffa mig ett riktigt staffli och ha det uppe hela tiden - dröm!

Arbetar med min ekonomi, sista dagarna med mobilt bredband nu, måndag tar det slut, rör på mig mer, nu när jag fått låna en el-cykel som är helt underbar, cyklar jag, så roligt att cykla med en sådan, det liksom drar i väg, fnissade en hel del på vägen hem i onsdags. Önskade bara att jag hade en cykelkorg eftersom det var lite svårt med påsar, fästa det på bakhållaren. Så i går när jag slängde kompost i lådan hittade jag en cykelkorg i soprummet, en snygg sådan, 50 - tals känsla över den. Tala om tur!

Kanske är det jag som är öppen för universums hjälp och ser hjälpen som kommer till mig på ett klarare sätt!

Att ha mål är viktig för mig, så när jag under det senaste halvåret saknat sådana har jag känt mig fattig i själen. Att arbeta fram till en bra flytt är ett mål, och att tömma mig på allt sparat jag inte behöver på Loppisen skall bli roligt!

Fast jag är lite orolig, vad händer med fukt skadan på parketten här hemma? Hur mycket blir jag ersättningsskyldig där, det gick inte på försäkringen enligt mitt försäkringsbolag, hur skall jag ha råd att betala för ersättning av parketten? Kan jag slå ut den på hyran på något vis?Tänk om de kan glömma den, varför ringde jag och sa till? Jo, för jag ville vara en bra hyresgäst! Tänk om ingen vill hjälpa mig flytta för att jag är en självisk idiot? Tänk om, tänk om, tänk om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar