onsdag 27 april 2011

Kontrakt på skrivet

Nu är lägenheten på Ostindiegatan min, kontraktet är påskrivet, mitt kontrakt på Donsögatan är uppsagt, snart börjar människor ringa för att komma och titta på Donsögatan lägenheten och jag får se till att ha det städat. Nu är det någon annan som skall svara ja eller nej till denna lägenheten.

Jag flyttar, och oron kröp in, jag har svårt att förklara vad oron representerar, men sedan återkomsten till Sverige har jag svårt med förändringar. Förändringar i min ”trygghets zon” mitt hem, förändringar på jobbet är inga problem, men med mig trygga vrå, där jag laddar om, där jag andas ut och försöker förstå och utvecklas, komma vidare. Nu är den i svajning, men det kommer att bli bra och som jag sagt, jag tänker tillåta mig vara orolig, sjåpig, hispig, för det kommer att gå över, det är en del i processen.

Fick en ritning med i mappen, mappen jag fick kontraktet i, så nu kan jag försöka mota oron med att ”planera” och möblera på ritningen. ”Hur skall jag ha sängen? Hur skall jag ha soffan etc” ni förstår, tycker om ritningar.

Så, ok, dit jag flyttar kanske inte har den där mysiga innergården som en del Landshövdingehus har, men det gör inget, det finns möjligheter och så ofta sitter inte jag ute på gården, har till exempel inte suttit ute på min gård här på Donsögatan, och här har jag som sagt bott i sju år.

Det är lite över två månader kvar tills jag skall flytta, så jag kan ta det med ro en månad till.

Att förändringar, även sådana som faktiskt är roliga och spännande kan sätta i gång så mycket inombords, men som sagt, nu kan jag släppa det ett tag, nu är kontraktet skrivet och allt är i sin ordning.

Men det är klart, drömmen vore hjälp av flyttkillar, så det går relativt snabbt och sedan professionell flyttstäd, då jag kan känna mig självständig, så jag kan känna en lättnad. Men utmaningar är till för att antas, så Marie, i mitten av maj är det du som tar dig an utmaningen att be om flytthjälp!

1 kommentar:

  1. Det låter spännande med flytt. Håller helt med dig om att förändringar är jobbiga och jag tycker nästan det har blivit värre med åren!
    Kram!

    SvaraRadera