måndag 5 juli 2010

Så det kan bli!

I bland förvånar jag även mig själv - 20 kg - jag fattar det inte, jag är så inne på mina små mål, nästa mål som är 85 kg, och så damp det ner - Marie SHIT!! du har gått ner 20 KILO FATTAR DU!! Nej, jag fattar inte, därför måste jag väga mig tre gånger, tända lampan för att se att det inte var en nia - näh, det var en sjua. Sedan en snabb huvudräkning - började på 107 kg, nu 87 kg, det borde bli 20 kg eller...jag tar farm miniräknaren medans jag står och droppar vatten på parketten eftersom jag nyss duschat, dripp, dropp, dripp, 107 - 87 = 20, näh, det blev nog fel jag tar det igen, 107 - 87 = 20, näh f*n,har jag näh SHIIIT vad bra jag är!!!

Okej, jag hade misstänkt att någon förändring skett då jag i lördags skulle sätta på mig highwaters byxorna favorit plagget förra sommaren, drog upp dragkedjan, skulle plocka fram min tröja och woops dalade byxorna ner till mitten av baken. Jag vet, väldigt modernt, men jag har inga Björn Borg trosor att ha under som man skall ha och det är obekvämt att gå med byxorna på det viset. Jag hittade inte skärpet och orkade inte leta efter ett par andra byxor - om jag hade, så jag höll själv upp byxorna under min promenad - var ganska roligt faktiskt.

Det är roligt att ha dessa problem, njuter av när kläderna är förstora, när jag sätter på min favorit tröja från Indiska och den sitter fint. Speciellt när det är flera år sedan jag kunde använda den - så glad att jag sparade kläderna.

I en klädlåda under sängen ligger kläder på vänt, lite sommar kläder tror jag - men Olivia har gjort denna låda till sin säng, sin tillflycktsort när lillsyrran blir för arbetssam. Olivia måste ha knuffat undan locket som låg på - och när jag tog fram den för att titta på kläderna i lådan nästan kräktes jag - så mycket katthår. Men min älskade lilla försiktiga Olivia, inte kunde jag bli irriterad på henne. Får plocka fram kläderna, lägga in en filt i lådan i stället och spendera en afton med att med olika borstars hjälp avlägsna pälsen/håret och stoppa med dem i tvätten på lördag.

Har fått erbjudande om en lägenhet på Sannaplan 8A, en tvåa 10 kvm större och i ett landshövdingshus med spröjsadefönster- mmmmm. Men man skall vara lite aktsam här, för det beror mycket på hur dessa kvadratmetrarna är "utlagda" om lägenheten känns större. Jag har jagat mannen som har lägenheten hela veckan och eftersom jag inte visste om jag skulle få tag i honom tackade jag ja, tänkte som min kompis Marie att tapeter etc kan man alltid göra något åt.

Så idag, efter otaliga samtal och sms fick jag äntligen tag i honom, och jag kunde komma efter 17.00 och titta på lägenheten. Ja, det var andra där samtidigt, men det kändes litet, och han som har den är rökare och det sitter verkligen i väggarna om man säger så, och så var det mörkt. Jag in, tog mig en snabb vända och drog slutsatsen att de extra kvadratmetrana var lagda lite i köket, eller allt i köket. Men det var lukten, det var så jag ryggade bakåt.

Ganska nöjd gick jag därifrån, och beslöt mig för att ändra mitt ja till ett nej, som man kunnat göra förut, men nu gick det inte. Så skall se om jag får tag i någon på Familjebostäder i morgon som kan hjälpa mig, slutdatumet för att svara var i morgon. Tror nog man måste sanera lägenheten på någotvis om det går + det var något konstigt tjut i sovrummet, men det kan ju vara någon maskin som han har.

Så kan det gå - lite bortskämd med ljuset och den bra planeringen med min lägenhet!

Man lär sig nya saker var dag!

Skall göra en våg uppdatering för att visa fotobevis (bra för mig själv också) och mäta mig igen!

1 kommentar: