lördag 3 juli 2010

26 plus grader och vi svettas

Hade balkongdörren öppen nästan hela dagen i dag - vi behövde luft i rörelse, vi behövde en vind. Azalea visste inte riktigt vad hon skulle göra med sig själv. Hon vandrade från balkongen, till under sängen, vardagsrummet, köket, hallen ut på balkongen igen - till sist la hon sig tillrätta på de plastlådor för förvaring som jag har under sängen - tassarna spretade.

Olivia la sig i en hög på parkettgolvet, rullade över på andra sidan när det blev för varmt och alternerade med att ligga med tassarna upp i luften, låta den lilla fläkten som kom svalka hennes ruffsiga mage. Hon lägger sig också gärna på bokhyllan, där får hon lite friska fläktar från fönstret.

Själv var det bara linne och trosor, när jag var ute och gick (mitt under solen klockan 14.30) glömde jag dels att jag ALLTID skall ha vatten med mig och att jag gått ner i vikt, för mina sommarbyxor från förra sommaren hängde nu väldigt moderiktigt - men gjorde det svårt att gå behagligt, en hand att hålla byxorna där de bör vara - i min värld, inte hängande med halva trosan synlig - för jag har inga tuffa trosor - mer mormors trosor utan synliga sömmar! Och uttorkad hann jag bli - hej hopp vilken huvudvärk!

Jag är en av fem (tror jag det är) som blivit erbjuden en lägenhet på Sannaplan, blev förra veckan en av de som fått erbjudande på Carneigegatan, men den fick jag inte - så nu jublar hoppet i mitt hjärta att det kanske betyder att jag får denna - men herren som har den har varit otroligt svår att nå, skickat två sms, till arbetsmobil, privatmobil och hemtelefon utan respons, han ringer nog heller inte tillbaka utan jag får väl ringa igen och igen och igen. Sista svars dag är på tisdag.

Gick ner och tittade på gården, den var lummig och underbar, lägenheten tycks ligga i hörnet av huset och kan därför ha intressanta vinklar eller kvadratmeters slösare, den är 10 kvm större och 300 kr billigare i hyra. Undrar om jag kommer att få de den? Ringer tidigare på förmiddagen i morgon.

Samtidigt som jag gärna vill flytta till ett landshövdingshus med spröjsade fönster så blir jag orolig att jag inte skulle få hjälp med flytten, eftersom jag är så odräglig, tänk om jag får lägenheten och ingen hjälp att flytta - hm.

Vill jag flytta? Men så är det alltid tror jag, man vet vad man har men inte vad man får, hur som haver är jag kvar i mitt älskade Kungsladugård (faktiskt mitt i det) och tredje våningen av tre. Men, vi är inte där ännu och även fast kluvenheten finns där skulle jag /och blir jag /besviken om jag inte får lägenheten.

När jag kom tillbaka anslöt jag mig till min katt duo och försökte hitta den svalaste platsen och satte mig att läsa Babbens bok, svetten rann, pälsar slickades och katter rullade hit och dit, 26 plusgrader och vi svettas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar