onsdag 28 juli 2010

EkONomIn


Känner det som jag jobbar mot ett motstånd i dag, det är en olustig känsla som cirkulerar i mitt huvud, som små yra kanariefåglar. Men det kommer att gå över, det kommer att ta en liten stund men det är okej!


Är arg, kanske mest besviken på mig själv och den sitsen jag är i IGEN. Att jag spenderar mina pengar innan jag egentligen har dem på mitt konto. Men nu är det slut med det, att bli av med en del av mina favoriter - det gör ont! De har ett värde och en mening för mig - men jag har agerat och som jag sagt tidigare, då får jag ta konsekvenserna.



Det går snabbt att rasera världen omkring, ens egen närmiljö. Jag arbetar hårt för att verkligen förstöra, och jag lyckas mycket bra. Bra - i sarkastisk ton. Men det har jag tjatat om tidigare. Men from i dag skall jag välja annorlunda, har inte gjort några köp på Tradera sedan i förra veckan, har inte köpt något annat än mat sedan mitten av juli.


Jag har en önskelista med saker som jag känner att jag behöver, så jag skall spara, göra kloka val och känna att det är rätt, innan jag köper den skurborsten eller trasan.


Det tjänar egentligen ingenting till att vara arg och besviken på det jag nu repeterat för tredje gången, utan att fokusera på att det inte skall hända igen. Jag är rädd, rädd för att jag aldrig skall lära mig och fortsätta förstöra mitt liv - tills det är över. Vad för liv är det?


Men JAG har möjligheten att välja, att tänka mig för, att pausa innan jag springer in i ett handlande, ett agerande som kan landa mig mitt i skiten. Det underbara är att jag kan fortfarande välja, det blir tufft denna månad, men jag kan välja att göra annorlunda och det valet är möjlighet, hopp och en tillit till mig själv och min förmåga att förändra. För den styrkan har jag!


Jag tycker om tanken på att vi har vale, valmöjligheter, förmågan att välja annorlunda än där vi är. Det är dags att använda denna förbluffande utmärkta hjärna som jag har under mitt tjocka skallben!


Min ekonomi är skit, jag har gjort det värre än värst denna månad - men det är min röra, min röra att reda ut.


Det som gör ont är den tyngd jag lagt på min mor, det skall jag årgärda, jag skall göra det bra för min mor oavsett hur lång tid det tar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar