fredag 23 juli 2010

Fredag


Det var en trött dag idag, jag längtade hem redan innan jag hade hunnit gå. Det var så skönt att ligga där i den så perfekta sängen. Men dagen den gick och jag hann med att både arbeta, nyttja en lärdom från gårdagen i praktiken i morse - och gjorde det väldigt skickligt om jag får säga det själv! Hämtade ut en ring jag haft på lagning och blev så rörd för de hade putsat upp den så fint att jag knappt kände igen den - kunde inte förstå att det var samma ring som jag lämnat in - det kom till och med tårar, stackars expedit, men hon tycktes ta det med ro.

Var även på hälsokostaffären Life, eftersom jag tappar så mycket hår och det känns lite obehagligt när jag är på forumet och de berätta hur det varit för dem, så jag tänkte, sablans, något som hjälper håret behövs inköpas. Så slutade det så lustigt att hon som hjälpte mig hade också gjort en Gastrick Bypass - kunde jag knappt tro, lätt som en plätt var hon. I alla fall, hon frågade vad för typ av multivitamin jag tog - detta ringde en svag klocka inom mig.

Jag berättade om de B vitaminer jag tog plus kalcium, sedan kom jag på att det knappast är multvitaminer eftersom det endast är B, så det blev Silica och en multivitamin 600 kr och där sprack hela min budget denna månaden, på första dagen.

Men hälsan är viktig och eftersom de sagt till mig att det var viktigt att jag tog en multivitamin från dag ett och jag inte gjort detta, känt mig oerhört matt och helt slut, men ändå inte reagerat, så får det vara så här. Så nu säljer jag min älskade Zizzi klänning på Tradera, plus ett par andra favoriter för att finansiera mina vitaminer. Hon sa till mig att jag skulle få äta en hel del mat för att uppnå samma resultat, på en nivå som jag aldrig skulle klara. Ja, och eftersom hon var en ”medsyster” såldes jag in på bara det, hon hade ju använt det och hon är vacker som en sommardag.

Men det gjorde allt lite ont.

Det var en vagn full av Gothia tjejer IGEN, ljudnivån - obeskrivlig, kommunikation noll för de tittar inte ens när man fint harklar och säger ”excuse me” denna gång var det inte bara jag som började små ånga av irritation.

Handlade lite mer mat än jag tänkt mig och sedan äntligen hemma, mellanmål och så lösa lite korsord och bara vara.

I helgen skall jag förutom att lägga ut mina sista dyrgripar på Tradera, ordna lite annat, har lite småsaker att fixa med. Se till att tjejerna får njuta av balkongen och jag givetvis, göra lite egen isglass igen, och bara ha det bra!

I kväll spelar P!nkr, ibland om vinden ligger rätt kan jag höra lite av musiken, men inte i kväll, i kväll är det hejande och klappande Gothia ungdomar och kvälls lugn i Sandarna - så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar