tisdag 27 juli 2010

Learn - Lära - Learn more etc


Jag har ett huvud fullt med fjärilar, nej, tankar som fladdrar omkring som fjärilar. De är lite svårfångade, men när de slår sig till ro hinner jag läsa av dem, lära mig av dess kloka ord. Har haft mer harmoni i mitt liv den senaste tiden. Harmonin är som skön bomull inombords och jag lutar mig slappt tillbaka, tryggheten omsluter mig som en varm filt en kulen kväll. Ron sätter sig tillrätta i solarplexus. Jag andas ut.
Samtidigt som kroppen arbetar hårt och förändras tycks min hjärna föja med, den justerar, förändrar och förvånar mig. Saker som jag tyckt helt omöjligt att genomföra är helt plötsligt en naturlig del av min vardag. Stoltheten växer, ryggen blir rakare, jag känner mig längre. Anser att det jag presterar efter Gastrick Bypass operationen är underverk - eftersom mat är en sådan stor del av mitt liv, maten har haft den lugnande effekten som jag alltid sökt efter. Nu kommer lugnet utan mat - förstår ni det fantastiska?!
Hänger inte riktigt med hela tiden, har det fortfarande svårt att komma över tröskeln för att delta i livet, ibland händer det, lite som ett felsteg, och så har jag det roligt, men majoriteten av tiden är det svårt att ta steget fullt ut. Jag tränar, jag tycker om att vara med människor och kan prata, så det skulle säkerligen fungera bra - det gäller för mig att ta mig över tröskeln. Blunda, stänga öronen och bara kliva ut.
Nätdatingen går så där - har fått lite meddelanden men jag kan inte läsa dem eftersom jag inte betalat avgiften, tycker 300 kr för en månad är alldeles för mycket, kanske är det så att nätdating inte är för mig, utan kanske skall jag ut i verkligheten och träffa människor - vi får se.
Måste erkänna att just i denna minut så är det rätt skönt att vara ensam, kanske är det för att jag är lite rädd och för att det var så länge sedan jag var involverad i en relation. Men när det varit så varmt som det varit är det skönt att ha haft sängen själv - utan någon varm människa bredvid. Tjejerna har sina egna platser på sängen, och det är hur bra som helst - inga svettiga kroppar. Det andra är att vissa dagar är jag full av gaser, och hemma går jag runt och rapar och fiser - utan att det stör någon, om en partner funnits, kanske jag hade behövt springa på toan helat tiden eller leva med magknip - fniss.
Samtidigt, att ha någon som bryr sig om mig, längtar efter mig och vill vara med mig, intresserar sig för mig - det vore ganska underbart. Att själv bry sig om någon, längta, önska vara med någon vore också underbart - det händer när det händer.
Jag har lyckats avstå från att handla på Tradera i tre dagar, det är ett framsteg, för det är min läxa denna månad, att avstå från att köpa saker på Tradera och rent generellt. Jag försöker fylla den där "ångesten" med annat, annat för att avstyra ångesten. Annat än shopping, mat eller värktabletter - det är så kroppen riktigt skriker ut sin ångest - jag försöker och har lyckats fokusera på korsord. Jag styr om tankarna genom att sätta mig att lösa korsord eller brodera - båda aktiviteterna behöver min hjärnas fokus. Men det kommer att ta tid, men det kommer att lyckas, jag kommer att lyckas även med att korrigera min ekonomi - så är det!

1 kommentar:

  1. Heja vad du är duktig! Vet du vad jag tror,,,,du borde bli en blondin ;-) See ya soon! La sorella sensa capelli...

    SvaraRadera