måndag 19 juli 2010

Frågan är om jag lär mig


Jag visste mycket väl vad jag gjorde, vad de eventuella konsekvenserna kunde bli, men jag sket i det, jag ville också känna lite sommar i jordgubbar, det kan väl inte vara så farligt tänker ni, nej, inte jordgubbarna i sig, men jag hade lite, lite grädde till, ok, två matskedar eller eventuellt lite, lite mer. Men jag doppade endast jordgubbarna i grädden, OK, det var lite Canderell på också, men det är sådant ”socker” som jag är tillåten.

Men, jag visste mitt öde innan det kom, kanske inte känslan, men jag visste att det skulle komma och jag sa stolt och tufft att jag kunde hantera det, för den lilla smak av sommaren, det var det värt! Två timmar senare så började det, magen gjorde så ont och det rann svett av mig, handduken blev genomvåt av MIN svett. Skakig i benen och vek kände jag mig, det höll på i ca en och en halv timme.

Det var jordgubbar i grädde INTE värt kan jag säga, och kommer inte att utsätta mig för sådana dumheter i framtiden. Men, skulle önska någonting litet till min födelsedag, får se om kanske en liten havrebärspaj med någon nyttigare glass kanske skulle fungera.

På torsdag skall jag på barnkalas, där kommer det att finnas frestelser, så jag skall göra mig en liten fruktsallad med lite nötter och ta med - så jag inte glömmer vad jag skall komma ihåg!

Är hemma idag, sjuk, vaknade med en huvudvärk som det var länge sedan jag hade, när jag öppnade ögonen kändes det som de skulle rammal ur mitt huvud av trycket. Nu har jag lyckats hitta rätt med tabletter och vilat lite till, det börjar kännas lite bättre, jag kan i alla fall sitta upp och titta in i datorskärmen.

Men nu skall jag vila en stund till så jag är återställd tills i morgon - stackars Lisa som fått arbetat ensam idag! Tack för din hjälp vännen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar