tisdag 31 maj 2011

Ut och Njut

I dag har jag varit på träff med ”Leva Livet” och fått den sjunde utmaningen ”Ut och Njut” det skall handla om att ta tillvara de gröna närområden som vi har i Göteborg. Fick massor av information om olika ställen väl värt besök.

Vi satt i den Japanska trädgården inne på Trädgårdsföreningen, det mulnade på men vi klarade oss utan regn.

Skall sätta mig ner i helgen och titta igenom det material som jag fått, vi skall minst varit på ett av de föreslagna naturområdena innan midsommar. Min utmaning, för ovanlighetens skull är tid, för vi skall lämna in vårat resultat innan midsommar - och jag har fullt upp med flytten fram tills dess.

Förhoppningen är att Slottskogen kvalificerar in sig som ”natur” och att jag kan använda det som exempel, några längre utflykter är jag tveksam till att det blir av.

Har annars klarat av ett till av mina ”mål” meddelat Göteborgs Energi att jag kommer att flytta den 23 juni, fick svar att det var åtgärdat men då gav de fel bokstav efter numret så skall kolla upp det i morgon så det blir rätt.

Har även ordnat så jag får låna flyttkartonger och tror jag skall ta mig i kragen och fråga den fruktade frågan om de kunder som sa att de ville köpa tre tavlor verkligen gjorde det och kom och betala, känner en oro, som sagt, att det fallit och att de inte längre vill köpa tavlorna. Så, lika bra att höra mig för så att jag vet och kan arbeta utifrån det.

Är även stolt över att jag stoppade mig själv från att göra en sak i dag, en impuls som jag faktiskt hann stoppa, det ser jag som framgång och lägger jag ihop det med min framgång i går så blir jag mycket stolt över mig själv.

Tyckte om att ta spårvagnen hem vid 19:00, det var en sådan där sommarkväll med oväder hängandes men inte riktigt över oss ännu, ett sådant otroligt vackert sken. Satt och njöt av utsikten på vägen hem, och bestämde att inte bry mig om att en av ”ledarna” för ”Leva Livet” som också bor i Majorna och som var på samma spårvagn hem som jag, ignorerade mig - det var bara skönt eftersom jag ville sitta i min lilla värld och bara lyssna på musik och titta ut genom fönstret.

I morgon jobbar vi halvdag, lediga på torsdag, jag jobbar fredag - allena på kansliet, och sedan ledig helgen och måndag inte illa. Kanske, kanske får jag ett ögonblick att vara ute och njuta av naturen - vem vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar