onsdag 11 maj 2011

Jag mår illa, jag mår illa!!

Jag sitter här och mår illa, upprepar att det går över, för det gör det, men just nu tycker jag det är ganska jobbigt. Fått tillbaka min magkatarr och bett om nytt recept, magen är öm och uppsvullen.

Så är läget just nu, i skrivande stund.

Det har varit riktig sommarvärme ute idag, kände på mig i morse att jag kunde lämna jackan på kroken, men tog den i fall att. Inte hade jag behövt den, jag lämnade kvar den på jobbet när det var dags att gå.

Hade en årskontroll på Sahlgrenska idag, så nu blir det att sitta och vänta på dessa provsvar, denna tiden är den jobbigaste, jag kan inget göra när jag väl lämnat proven så är det sjukhusets personal som gör resten.

Tick, tock, tick, tock - läkaren sa att han skulle ringa om han får svaren tidigare, men att rikta in mig på att det tar en till ett par veckor.

Har även sagt till om årskontroll hos Sofiahemmet, ordning och reda, ordna allt som skall ordnas - så duktig jag har blivit. Samma ordning måste det bli på min ekonomi.

Nä, tror jag skall sätta mig och njuta av mitt illamående - offerrollen kan jag ju så bra, fniss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar