fredag 3 juni 2011

Fredag

I dag fick jag palla mig upp ur sängen för att ge mig av till jobbet, telefonen skulle öppnas vid 08:00 så uppstigningen skedde lite tidigare än en vanlig arbetsdag. Solen sken, fåglarna sjöng och det fanns massor av säten på spårvagnen.

Hade att göra hela tiden så klockan blev 13:00 snabbare än jag kunnat ana, så jag beslöt mig för att ta mig en promenad till Bältspännarparken där Vårdförbundet har en tält i samband med HBTQ - festivalen. Olikt Mega Loppisen i Majorna då det blåste och började regna, gassade solen i min nacke under tiden jag stod och pratade med Anki och Torbjörn.

Planen var att gå hem, men det var alldeles för varmt så jag beslöt mig för att ta spårvagnen från Grönsaks Torget i stället, jag hoppade på spårvagn 11 som har slut destination Saltholmen och så snart dörrarna stängts kände jag varför spårvagn 11 var ett dumt val.

En varmt, soligt gassig dag efter klockan 13:00 och en stor del av Göteborgarna skall ta sig till Saltholmen för att bada eller ta sig vidare ut på öarna. Det dröp svett om mig, de flesta var små irriterade, så även jag måste jag skamligt erkänna - så varmt, så mycket människor och ingen hänsyn eller hjälpsamhet i vagnen - ja, det är inte riktigt sant, för en trevlig kille hjälpte mig att trycka på stopp knappen så jag kunde stiga av där jag behövde.

Tog mig en siesta, var helt slut, och det var absolut underbart och det bästa beslutet för i dag - ja, utöver valnötsbrödet och de Svenska jordgubbarna.

Annars har jag gått här och snubblat över alla flyttkartonger, kliar mig i håret och undrat vad jag skall placera dem? Men det får bli som det blir dessa tre veckor som är kvar! Har lite saker att ordningsställa på väggarna, där det finns hål som jag måste fylla i ordning. Skall nog packa lite kläder som jag inte använder.

Dagarna går och jag är så glad för de jag får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar