tisdag 21 juni 2011

Panik, runt, runt

Jag känner mig så eländig, än, ingen fara, det kommer att gå över, men just nu tänker jag tillåta mig själv vara så ynkligt, ynklig! Jag har pappers skärsår på nästan alla mina fingrar, händerna är torra efter allt tidningspapper, ryggen värker efter ompackning av boklådorna (inte visste jag att jag hade så mycket böcker) ont i axlarna och över armarna efter att ha skruvat ner ett antal tavellister och hyllplan.

Packa, packa, packa - undrar om jag inte skall bli packad på torsdagen, dränka mina sorger, nej, nej, skojar bara (om att dränka mina sorger i alkohol). Envis som jag är fick jag ut mitt skrivbord ur den trånga vindsförrådsdörren, hjälpte att svära lite och vrida på kroppen på sätt som jag inte tror den är menad. Fick sedan lämna den ute i trapphuset, fast man egentligen inte får ha saker i trappuppgången, men det finns inget utrymme här i lägenheten.

Nu är jag nära flytten, arbetar endast i morgon och sedan bär det av. Skall hämta mina nycklar i morgon efter jobbet.

Har i alla fall lyckats fixa en hatt till den mutter som jag skulle ersätta för att återställa under diskhon.

Känner mig splittrad och som om jag inte har koll på något fast det har jag nog, tror jag i alla fall.

Jag vet inte, jag känner mig orolig, panikslagen, hit och dit, blä, blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar