söndag 6 mars 2011

Söndag med en övertrött Marie

Är helt slut, och när jag är helt slut har jag tendensen att bli väldigt ledsen. Just nu är jag väldigt ledsen. Ledsen och less för mitt hem är en enda röra. Försöket att få isär sänggaveln lyckades inte, inte ens med den utmärkta hjälpen från min kusin Lisa. Jag har slagit med hammare, dragit,vi försökte lyfta ut den ur sovrummet, lyfte till och med av sovrumsdörren då vi var så nära, så nära - men vi lyckades inte.

Jag är missnöjd över hur min lägenhet nu ser ut, jag kampar i mitt vardagsrum, det är saker precis över allt och jag måste fortsätta ta bort hyllor, gardinstångsfästen och många, många spikar som sitter i väggarna. Oredan kommer förmodligen vara så tills torsdag. Det tog två dagar att göra i ordning hallen.

Så känner jag missnöje för att jag eventuellt måste stänga in katterna i köket under tiden målaren är här, eftersom jag är orolig att han inte skall komma i håg att ha uppsikt över dem när han öppnar dörren för att bära in sina saker. Blir inte så roligt att sitta inne i köket under dagen.

Men jag vill ha omtapetserat, få det i ordning gjort, för det kommer säkerligen att bli väldigt fint. Men just nu när jag är så trött, då är inget bra, inget passar och allt är piss - men det går över, tala om lyxproblem!

Så luktar min lägenhet stekos, det gillar jag inte heller - blä!

Det kommer att bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar